The Booze, Bets And Sex That Built America The Booze, Bets And Sex That Built America
Secrets & Sins
Jack Daniel pioneers American whiskey; Adolphus Busch creates an iconic beer; Buck Duke innovates the modern cigarette; and Julius Schmid skirts the law selling his new condoms...all while the temperance movement rises to battle against them.
One of the richest men in the world may lose his tobacco empire, while alcohol titans fight for their lives against the growing threat of Prohibition. And New York City becomes ground zero in the battle to legalize contraception, and a form of gambling that will eventually become the state Lottery.