The Breakdown
Breaking, hip-hop, culture: it’s all about expression. This eight-part series breaks down the nuances of what's going on during a B-Boy battle. At Red Bull BC One the judges are looking at eight criteria when scoring the B-Boys.
Musicality
B-boys Menno and Wing explain how musicality is what separates breaking from being a sport. Even though it’s athletic, music is still key. ”It’s our food, energy and our heartbeat,” they say.
Toprock is a fancy kind of breakdancing footwork. B-boy pioneer Crazy Legs explains how toprock is the key to drawing the audience into your set, and moving them to feel the music more intensely.
Taisuke and Hong 10 break down when and how to best use freezes and tricks to take a breakdancing set to the next level.
Making the impossible possible with this key part of breaking, power moves are the foundation of the b-boy scene. Cico and Lil G give us the breakdown.