Based on Terry Pratchett's popular Discworld series of fantasy adventure novels. Naïve tourist Twoflower (Sean Astin, "Lord of the Rings") is on holiday in Ankh-Morpork. A fire breaks out, and he flees the city with an incompetent wizard named Rincewind (Sir David Jason, "Hogfather"). The pair sets out on a magical journey, unaware they are pawns in an elaborate game played by the gods.