The Goddess
This biographical series follows the life of Patricia Teherán, the most important female voice in vallenato music, who challenged machismo with her talent and charisma, while facing everyday challenges and heartbreak through music.
Patricia gives one of the best concerts of her career, but the same obstacles she's managed to overcome will be the ones that seal her fate.
Patricia's luck changes when a man on the beach hires her band. Héctor takes an interest in the singer and offers his support.
Patricia and her friends earn a living doing various jobs, while dreaming of achieving fame with their female vallenato group.
The band "Las Divinas del Vallenato" finds someone to sponsor them, and Ricardo, in an effort to win Patricia's heart, gifts them new instruments.
Sonia suspects that Ricardo is in love with another woman. Patricia and "Las Divinas del Vallenato" arrive --unbeknown to them-- at Ricardo's wedding.
Ricardo tries to win back Patricia's heart, but she doesn't want to see him. Emiliano blames his son-in-law for the loss of a shipment.