The Intern
Following a judicial error that landed her behind bars, Constance Meyer forges a new path. Once a farmer and mayor of her village, at the age of 50 she became a law student. From Walter Presents, in French with English subtitles.
Judge Claire Delaunay is found dead at the foot of a cliff, but she did not commit suicide. In shock, Filiponi leads the investigation towards the judge's husband--while keeping his own relationship with Delaunay a secret. But what does the murder have to do with a decade-old hit and run?
Victor Jacquet, the director of a textile factory, has been murdered. Filiponi and Constance first focus on the victim, a singularly authoritarian man preparing to hand over the business to his son, and soon turn their attention to some very tangled family relationships. Is that where a motive will be found? Or is the toxic textile industry to blame?
Margot, a young hopeful in French swimming, is assaulted in the showers of her swimming club. Only her coach was at the club with her, but Margot has developed traumatic amnesia so it’s up to Constance and Filiponi to figure out if there are any other suspects. At loose ends, Filiponi decides to try hypnosis on Margot.
Petty criminal Fabien Varelle is found dead and Filiponi and Constance are convinced that it was no accident. Was he the victim of an over-zealous neighborhood watch? Has his secret life as a computer genius caught up with him?