The Junction
Award-winning animators team up with some of Canada's hottest musicians to tell the stories of the funny, imaginative, and unexpected ways musicians create together. Each story explores a chance encounter that led to the making of some amazing music.
Sample Gumbo
Talented young musicians Kaytranada and River Tiber cook up a tasty collaboration over a shared love for Brazilian music. Using their own distinct flavours, they make a musical menu full of zest and gourmet grooves.
Exploding Synapses
The founders of Fool’s Gold Records, A-Trak and Nick Catchdubs are obsessives in the best sense of the word. They are constantly on the hunt for new musical discoveries and feel that the compulsion to dig for records is the best judge of character.
BadBadNotGood fell in love with Future Islands' frontman Samuel T. Herring the moment they saw him on stage. A chance run-in sets up a jam session that brings out the best in both the freeform foursome and the cerebral singer.