The Last Ship
Phase Six
Captain Tom Chandler and the crew of the USS Nathan James set out for the Arctic with two civilian virologists who claim to be studying birds.
Chandler and his crew head to the U.S. Military base at Guantanamo Bay in hopes of collecting food, medical supplies and fuel replenishments.
The James faces off against a new foe who demands Chandler hand over Rachel and her research.
Days after a trying series of events at Gitmo, Chandler and his crew are put under extreme duress when the ship’s propulsion system suffers a catastrophic event.
With Rachel close to a breakthrough on her vaccine, she, Chandler and XO Slattery lead a small team into the jungles of Nicaragua on a mission to find monkeys for her vaccine trials.
After returning from the horrors of Nicaragua, panic begins to spread throughout the ship when Lt. Danny Green comes down with a mysterious illness that could be the virus.