1865, two young adventurers, Anna Wetherell and Emery Staines, meet on the last day of their voyage to New Zealand. They make a plan to reunite but are kept apart by agents with their own designs.
Anna's suspicion is aroused as Lydia prepares to host a party. Lauderback is blackmailed.
A stranger arrives in town and the events of the night Crosbie Wells died are pieced together.
Anna is tried for murder; new evidence reveals a connection between Lauderback and Crosbie Wells.