Penny Dreadful
Night Work
London 1891. As the police investigate a series of gruesome murders, renowned explorer Sir Malcolm Murray and the strangely beautiful Vanessa Ives know there’s something darker at play. In search of someone close to them who has been lost, they recruit American sharp-shooter Ethan Chandler and Dr. Victor Frankenstein to help them on their journey.
Séance
In pursuit of answers, Vanessa and Sir Malcolm attend a party at the home of Egyptologist Sir Ferdinand Lyle, where they encounter the mysteriously beautiful Dorian Gray. The party takes a turn, however, when renowned medium Madame Kali hosts a séance. Meanwhile, Ethan befriends Brona Croft, a young Irish immigrant.
Dr. Frankenstein is confronted by the consequences of his past. Vanessa has a vision of Mina which leads her, Sir Malcolm, Ethan and Sembene to the London Zoo where they discover and capture Fenton – servant to a vampire master.
Vanessa’s infatuation with Dorian Gray continues to grow. Professor Abraham Van Helsing is hired by Sir Malcolm to work with Dr. Frankenstein to uncover a cure to the disease that might be affecting his daughter. Fenton draws his master to Sir Malcolm’s mansion.
Vanessa recalls her past and the events which ultimately lead to Mina’s disappearance.
Vanessa’s latest vision leads Sir Malcolm, Ethan and Sembene to explore a plague ship in search of Mina. Professor Abraham Van Helsing reveals to Dr. Frankenstein more details about the creature that has taken Mina. Vanessa’s night with Dorian unlocks something dark within her.