In these 36 lectures, learn to recognize the medieval impacts on the modern world. You’ll find the origins of our representative government and labor unions; study the enduring culture of chivalry; trace the work of the great medieval scientists; grasp how the notion of race arose in the 14th and 15th centuries; and much more.