The Mire
In an early-'80s Polish town, a prostitute and a youth leader are found killed, but the police's handling of the case makes two journalists suspicious.
Doubting Woźniak's guilt, Piotr again interviews Grochowiak's widow, who provides a valuable lead; mother begs Witek to investigate her child's death.
A trip to the local high school gives Witek a fuller picture of Justyna's life; Woźniak relays a message to Piotr; Teresa receives a threat - and a tip.
Piotr gives Witek a key piece of evidence; while researching Grochowiak and Józek's history at the sports center, Witek spots a photo of Justyna.
Witek gets a lead on who the murderer might be; Piotr hides in the butcher's van to see where he drives to, and later learns who Elsa Koepke is.
Police Inspector Anna Jass investigates when the body of a teenager is found in the forest; Zarzycki returns to become Kurier's editor-in-chief.