The New Pope
Series premiere. With Pope Pius XIII in a coma, Cardinal Voiello makes an unpredictable move during the deadlocked papal conclave, causing chaos.
Brannox reflects on his past before taking on the role of Supreme Pontiff; Ester meets a widower who offers a financial solution.
Nuns are on strike. John Paul III travels to Venice to pay a visit to Pius XIII, while the sect that idolizes Belardo grows in number. Meanwhile, tragic events in Lourdes require the presence of the new Pope.