The Path of Xibalbá
Cliff divers Jonathan Paredes and Orland Duque explore the Riviera Maya to find the best places to dive from. Five days and 12 cenotes are the result of this adventure through the Yucatán Peninsula.
The beginning of a great journey
The journey began with bad weather conditions, but nothing can stop Jonathan and Orlando in their quest for the best diving spots. Watch as they have an encounter with the Mayan culture.
The re-encounter
Jumping from a root, a balcony, a tree branch, with or without rain, Jonathan and Orlando experience their dives in the purest way going around the cenotes and diving just for fun.
By the end of the journey, the dives become more difficult and higher. Jonathan shows a special cenote to Orlando where both divers discover a cenote in the middle of a city.