The Returned The Returned
Adele attempts to come to terms with Simon's ‘return’ as things get emotionally complicated. Camille tries to restart her old life but discovers the situation at home has changed and is introduced to Pierre, an odd and charismatic figure who predicted The Return.
Life in town is becoming gradually more disturbing. Determined to come out of hiding, Camille invents a new identity, Lena is horrified by a mysterious physical affliction, and Julie finds herself paralyzed by fear as an old trauma resurfaces.
Lena is rushed to the hospital because of her scar, accusing Camille of hurting her. Rowan grows closer to Simon and discovers Tommy has an obsessive secret. Julie learns Victor may be involved in a horrific death.
As the returned come out into the open they find they are unable to resume normal lives. Camille and Simon both find themselves abruptly rejected and Victor embarks on a search for his murderer. Incapacitated, Lena is found by an elusive figure.
A massive electrical outage shuts down the town's power, creating a sense of unease, as people are drawn together in unexpected ways. Camille and Lucy find new roles within the community, Julie seeks refuge with an old friend and Lena grows closer to her mysterious rescuer.