The Sandhamn Murders
Nora discovers a body in the water, and Stockholm police are notified. It appears to be an accidental drowning, but Thomas Andreasson, the inspector assigned to investigate the case, suspects murder.
The police have a suspect but Nora continues, to her husband Henriks annoyance, to involve herself in the police investigation. On her way to a doctor’s appointment for her diabetes that she has neglected lately, she accidentally bumps into Thomas and contributes with information that leads to new clues in the investigation.
At Henrik and Noras house they are preparing for Henriks parents 40th wedding celebration. Henriks parents take the children to the beach but suddenly the children are missing. While looking for them they also make a macabre discovery that leads the case many years back in history. Between Nora and Thomas feelings are growing strong. Nora turns to her friend Signe for support.
Crime inspector Thomas Andreasson and his colleague, Mia Holmgren, keep investigating the murder of well-known lawyer Oscar Juliander. It appears that he has no contact with his son. And someone has been sending anonymous threatening letters. Is the answer within the family? Or on the KSSS board? And who is sneaking around the empty house next to Nora Linde’s?