When scientists examine home gardens and landscapes, one fact stands out: The leading cause of landscape failure is not disease and it’s not pests - it’s our own gardening practices. Create a beautiful and sustainable home garden guided by the newest information from applied plant physiology, biology, soils science, climatology, hydrology, chemistry, and ecology.