The Silent Service
Shiro Kaieda steals a top-secret nuclear submarine and declares it an independent fighting nation called Yamato. His masterful steering helps him evade an attack by the US, who regard him as a nuclear terrorist. En route to the UN General Assembly in New York, he encounters an American submarine in the Arctic Ocean which dwarfs the Yamato. An intense clash between two cutting-edge vessels begins.
Yamanami Crushes
The Maritime Self-Defense Force submarine Yamanami collides with a U.S. nuclear submarine, crushing all 76 people on board, including its CO, Shiro Kaieda. Hiroshi Fukamachi, CO of the MSDF diesel submarine Tatsunami, becomes suspicious of the accident and analyzes the recorded data of the collision.
Seabat Surfaces
The Seabat, a state-of-the-art nuclear submarine hijacked by Kaieda, surfaces in front of the U.S. Seventh Fleet, which has assembled to sink the Seabat as it is considered a terrorist threat. There, Kaieda makes a startling declaration.
Fukamachi's diesel ship Tatsunami arrives in the area, where the operation is in a standstill after Kaieda's declaration. In an attempt to stop Kaieda, Fukamachi boards the Seabat.
Kaieda finally begins to combat the U.S. forces. Three nuclear submarines of the Seventh Fleet close in on the Seabat. Chief Cabinet Secretary Wataru Unabara heads to a summit meeting with U.S. President Bennett.