The Sweet Blood
Son Yeon Seo (Song Chae Yoon), a 118-year-old half-vampire, strives to live an ordinary human life while attending high school. Despite her supernatural abilities, she attempts to blend in with her peers. When her classmate Song Meo Roo (Kim Eo Jin) becomes a target for vampires and werewolves due to his sweet blood, Yeon Seo takes it upon herself to protect him. As they flee from dangerous supernatural hunters, Yeon Seo struggles with her inner conflict between her vampire instincts and her desire to maintain her humanity. Torn between her predatory nature and her protective feelings, she must decide whether she can resist the temptation of Meo Roo's blood. Adapted from the webtoon "Sweet Girl" by Nalchi and S, this is a 2021 South Korean fantasy romance drama directed by Ha Han Me.