The rise and fall of "Weigh Down Workshop," Gwen Shamblin Lara's religious weight-loss regimen.
The Kingdom
A deadly plane crash draws public attention to the Remnant Fellowship, a Christian-diet-program-turned-church, and its infamous leader, Gwen Shamblin Lara.
When two Remnant members are charged with murder, Gwen rallies her congregation to defend against claims of abuse. As former church members recount their chilling experiences, another tragedy threatens to upend the future of the church.
After a mysterious accident claims the lives of Gwen, Joe, and some of their inner circle, former Remnant members grapple with the leader's complicated legacy, and new voices come forward for the first time.
As the Remnant Fellowship fights to control the narrative, footage of a never-aired reality series pilot surfaces, casting new light on the ways Gwen shaped her image and the lives of those who followed her.