To Catch a Smuggler
Internal Investigation
MIA CBP targets a passenger with frequent trips to Colombia who could be smuggling narcotics internally. Officers search cargo for narcotics, staying one step ahead of the cartel. JFK HSI conducts a controlled delivery of ecstasy to Wall Street that was intercepted at the mail facility. At LAX, two passengers are questioned about their trip, and past drug use comes back to haunt one of them.
MIA CBP searches and questions a passenger coming from Jamaica who has a suspicious story and new suitcase. After finding anomalies in the bag, officers begin to suspect he might be smuggling narcotics. JFK CBP officers find a suspicious package containing cowboy boots and suspect something is hidden inside.
JFK CBP questions an elderly woman arriving from Peru; officers suspect narcotics are cleverly concealed in bottles that she’s carrying. MIA HSI carries out a daring sting, delivering cocaine that was hidden in a shipment of paintings. And at LAX, a set of unclaimed suitcases arouses suspicions. Officers believe the bags may contain contraband.
CBP JFK searches a traveler flying from Panama to Hong Kong with no job or money; officers suspect he’s smuggling drugs through the U.S. MIA CBP discovers illegal gun parts in the mail headed to Argentina. HSI travels to Buenos Aires to aid local authorities in a massive raid on suspected weapons traffickers. “Operation Patagonia Express” becomes the largest weapons seizure in Argentinean history.
JFK CBP stops a passenger traveling from Trinidad transporting cans of tropical fruit, discovering a white powdery substance. In the Miami mail facility, CBP finds vials of a suspicious liquid and tests for a dangerous date rape drug; HSI conducts a controlled delivery, hoping to arrest the smuggler. In LAX, CBP questions female passengers who might be victims of sex trafficking and marriage fraud.