Part One: Power
Controlled for nearly 10 years by the powerful Vizier Ay and the formidable General Horemheb, Tutankhamun is determined to wrest control of his kingdom - and eliminate those who conspire against him.
While the Mitanni continue their plot to conquer Egypt, Tut must contend with a deadly illness spreading through the kingdom - and an unexpected betrayal from his most trusted inner circle.
Tut sets out to achieve final victory against the Mitanni, and must destroy the last of his enemies within the Palace to secure his place in history.