The Silk Road
Venice
This famous trade route that radically altered the path of human civilization started with one man who desperately needed one item: horses. Dr Sam Willis reveals how an emperor needed war horses so badly, he traded precious silk for them, kickstarting a network of trading paths that exploded into a global marketplace that would have a significant influence on art, culture and humanity.