Up Next: Victoria Monét
"I think I’m an underdog as a woman—a black woman at that, and a bisexual woman,” Victoria Monét says about the challenges she’s faced navigating the ins and outs of the music industry. “It’s a very intimidating thing to step into the light. A lot of eyes on you, a lot of judgment, and a lot of vulnerability—but I find solace in the fact that I’ve done the work.” In her Up Next film, Monét shares her journey from growing up as an only child in Sacramento to writing hit songs for artists like Ariana Grande. And in an interview with Apple Music’s Ebro Darden, she talks about moving to Los Angeles to pursue her dreams while in her teens, making the transition from songwriter to artist, and the meaning behind her forthcoming project, Jaguar. Watch the interview and film and listen to Monét’s new song, "Moment,” along with selections from the rest of the artists in the Up Next series.
Victoria Monét shares her courageous story of sacrifice, self-discovery, and persistence.
Ebro Darden and Victoria Monét
Ebro talks to Victoria about moving to Los Angeles and the challenges she faced transitioning from songwriter to artist.