Velvet: El nuevo imperio
Ana Velázquez, a talented Mexican designer, arrives at Velvet in New York after losing her mother and falls in love with Alberto Márquez, the heir to the company. Their love is thwarted by intrigues as well as the imposition of a marriage of convenience with Cristina Otegui.
Alberto and Ana reunite after many years and confirm that their forbidden love remains intact.
Gloria reveals to Ana that Alberto rejected the loan, leading her to make a radical decision. Pilar, Benjamin's sister, and her accomplice seek to take over the presidency of Velvet.
Alberto refuses to accept Ana's proposal, even though he doesn't have many alternatives. Designer Raúl de la Riva's decision prompts him to have a decisive conversation with Gerardo.
Cristina organizes a dinner with her friend Raúl de la Riva to bring him closer to Velvet. During the evening, Alberto leaves him speechless. Emilio relives memories with Benjamin that still hurt him.