The astonishing collar-camera footage reveals newborn Kalahari Meerkats below ground for the first time, unveils the hunting skills of Magellanic penguins in Argentina, and follows the treetop progress of an orphaned chimp in Cameroon.
The cameras capture young cheetahs learning to hunt in Namibia, reveal how fur seals of an Australian island evade the Great white sharks offshore, and help solve a conflict between South African farmers and Chacma baboons.
Australian animals such as koalas, fruit bats and kangaroos take cameras into their secret worlds.