Wake Up, Girls! Wake Up, Girls!
The era is the Idol Warring Era. This is the story of the the seven girls known as the "Wake Up, Girls," and the hardships they face. A rather insignificant talent agency called Green Leaves Entertainment that's located in Sendai, Japan, is about to go under. At one point, they represented magicians, gravure idols, and fortune tellers, but finally, their one remaining talent finally quits. Fa...
A Quiet Beginning
On Christmas 2013, the new idol group "Wake Up, Girls!" performed their debut concert on an outdoor stage in a small park in Sendai. However, their agency's president Tange disappeared with the company's money. The remaining manager Matsuda was at a loss, and the seven members were uncertain of their group's future.
WUG resumes activity thanks to a Producer Sudo brought in by Matsuda. However, the job involved wearing risque swimsuits at a health spa. Despite their doubts about the obviously shady Sudo, the girls resolve to stand onstage, but the requirements continue to escalate.
The missing President Tange returns to Green Leaves, and WUG resumes activity in earnest. The president secures a 3 minute weather report and gourmet report mini-corner on a variety show for the girls. The members split into two groups to work on their segments, and Minami's eating habits attract attention.
With their second song complete, WUG prepares for their second concert.However, WUG's concert falls on the same day as the I-1 Club's Sendai Theater opening concert. The town is painted in the colors of the I-1 Club and WUG is overwhelmed by the idol group's power, but the girls put their best efforts into their lessons and advertise their own concert.
Music Producer Hayasaka suddenly reaches out to Green Leaves.While he was one of the people responsible for raising the I-1 Club to stardom and continues working with them, he now wants to produce WUG!