Chart the deep insights and remarkable conclusions Charles Darwin’s ideas on natural selection inspired. These 24 fascinating episodes cover 160 years of non-stop scientific advances and their relationship to Darwin’s groundbreaking theory. Among them: the discovery of the rules of heredity, the identification of DNA, the recognition of mass extinctions, and the power to manipulate genes.