You Shall Not Lie
Night time. A lifeless body lies at the bottom of a cliff in Belmonte. Watching from the top, alone and terrified, is Macarena. Three days earlier, Macarena's life was completely different.
Iván makes a press statement to clarify whether he had sex with Macarena while he was still underage which leaves no one indifferent. Meanwhile, Macarena tries to earn her family's forgiveness and comes clear with her husband and her daughter.
Iván visits Macarena with a proposal. Ana has followed her son and sees Macarena face-to-face for the first time since the video was circulated. After the encounter, Ana, overwhelmed by the situation, makes a drastic decision concerning her marriage.
Hoping to find a friend and a quiet place to take her pregnancy test, Macarena visits Maite's boat. However, it's Iván she encounters. An argument between the two of them ends up with the boat anchored far away from the coast.
Iván's suicide attempt hits the town hard. Especially Yolanda, for whom the whole thing is stirring up memories from her past. At the hospital, Ana and Diego await for their son to recover, while Arturo tries to find a solution to his money woes.
Iván runs away from the hospital. Macarena makes a final decision about what she wants to do with her life. Yolanda decides to overcome the ghosts from her past and takes over running the school's Fall Festival.