Past Is Prologue
As the 4400 return, the government tries understand the phenomenon and analyse the potential threat; an empathetic social worker and a hardened community corrections officer are among the civil servants called upon to deal with the uncanny refugees.
All Things Are Possible
As the 4400 become even more disenchanted with their accommodations, new rules have everyone on edge; Andre and LaDonna help Claudette push her new-found ability to new limits; Shanice gets an unexpected visitor.
LaDonna signs up for fifteen more minutes of fame, but quickly realises she doesn't have the clout she once had; Jharrell picks an inopportune time to speak his truth, and it may cost him dearly; Andre is eager to get back to medicine.
Andre looks to study some of his new friends but mistakes from his past begin to affect him in present day; Rev finds some information about his son.
Keisha learns the truth about the day she lost her sister; Shanice and Andre enjoy a day out; Hayden and Mariah become closer.
Jharrel and Keisha must earn the trust of the 4400 if they truly want to help keep them safe; Rev continues to grow his flock.