Chi Yun (Huang Xiao Ming), a martial arts devotee from the wilderness, falls deeply in love with Xuan Yang Ruo (Victoria Song) despite having nothing material to offer her. After years of persistent pursuit, Yang Ruo finally softens and reciprocates his feelings. However, her brother arranges her marriage to nobleman Lingyun Cheng Lun (Peter Sheng), creating a complex love triangle. Initially agreeing to a platonic marriage, Cheng Lun begins to develop genuine feelings for Yang Ruo, challenging her loyalty to Chi Yun. As tensions rise, Yang Ruo must choose between the man who has loved her unconditionally and her politically arranged husband. This is a 2017 Chinese fantasy romance drama adapted from Tong Hua's novel series "The Book of Mountain and Sea" and directed by Li Hong Yu.