When Spencer James is recruited by Beverly High School's football coach, he feels conflicted on whether or not to move from South Crenshaw High.
While trying to be all things, on and off the field, Spencer discovers the rules he played by at Crenshaw no longer apply in Beverly Hills; Coop is forced to learn new ground rules with Spencer's protective Halo Effect now gone.
Spencer and Jordan spend an unexpected day together in Crenshaw and Jordan gets his first taste of real life in south central Los Angeles; Billy struggles with his identity as a father; Olivia and Layla attempt to rekindle their friendship.
Spencer becomes seduced by the lifestyle after a three-game winning streak, leading to an unexpected adventure with Asher. Coop is also being seduced by a new way of life and everything it offers her.
Spencer's two different worlds converge in Beverly Hills to celebrate his birthday, but mixing the dysfunctional families does not end well.
The return of Layla's father gives Spencer the perfect opportunity to give back to Crenshaw and reunite with an increasingly distant Coop. Billy, Jordan and Asher take a journey to Malibu to scout their next big rival.