A former professional baseball player, whose career was ultimately ended by his anger issues, now works as a therapist specialising in anger management; even though he now helps others control their anger, Charlie continues to battle his own.
Charlie & The Slumpbuster
The new "evolved" Charlie has to deal with a ghost from his old carousing, baseball-playing days when a unattractive woman he slept with just to break a batting slump shows up as a new patient in group therapy.
Charlie challenges his group to do thirty-six hours of sleep deprivation therapy so that their "inhibitions come down and the truth comes out" - except the result turns out to be the exact opposite.
A long-standing rivalry over who's a better therapist leads to war when Kate steals Patrick, one of Charlie's group patients.
Charlie falls for Jen’s hot new business partner, Lori - played by Charlie's real-life ex, Denise Richards - only to find she thinks therapy is a scam. In the therapy group, Patrick asks Charlie to counsel the angry ghost of his mother, who he believes is haunting his apartment.
Inflamed by Kate's comment that he's only "nouveau smart", Charlie starts covertly dating a brilliant coffee-shop barista. The only problem is that the woman is turned on by sex where there's a chance of getting caught and she's Kate's patient.