Dopamine
Maiken's life is up-ended by the arrival of a seductive new nurse with a deadly secret.
Maiken and Jacob's relationship is at a standstill because the baby and adult life have extinguished the last spark between them. But all that changes the day Nurse Ida enters the picture.
Maiken and Ida forged a strong friendship, immersing themselves in each other's company; Jacob faces his inaugural surgical procedure at the hospital; the operation unfolds unexpectedly, causing Jacob great dismay.
After their thrilling adventure in the city, Maiken and Ida confront the demands of a workday while experiencing a hangover. The senior nurse, Anette, grows annoyed with this situation, believing that Ida negatively influences Maiken.
The hospital initiates an investigation into Johansen's death. As they await the investigation's outcome, Maiken, Ida, and Jacob opt to spend the weekend in Maiken's childhood home.
While embracing the weekend in Maiken's cherished childhood abode, the bonds between Maiken and Ida grow even more substantial, causing Jacob to experience a sense of exclusion.
A shift in Maiken's perception of Ida sparks events that profoundly impact the relationship between the trio; at the hospital, Anette harbours suspicions regarding Ida's potential involvement in the numerous fatalities within the department.