Interview With The Vampire
In 2022, vampire Louis de Pointe du Lac tells his life story to journalist Daniel Molloy. In 1910 New Orleans, after Louis is transformed into a vampire by the mysterious Lestat, he endeavours to understand and control his vampiric nature.
In Throes of Increasing Wonder
In 2020, Louis de Pointe du Lac tells his story to journalist Daniel Molloy. In 1910, Louis lives in New Orleans as executor-in-charge of his family's fortune, but when he meets the vampire Lestat, Louis' life begins to unravel in otherworldly ways.
Beginning his life as a vampire, Louis learns the rules of vampirism from his maker and companion, Lestat, but finds he is not as remorseless as his mentor; in Dubai, Louis reveals more of his modern-day vampire lifestyle to Molloy.
Is My Very Nature That Of The Devil
Louis' relationship with Lestat is tested; after the growing racial tensions in New Orleans reach a boiling point and threaten the future of Azalea Hall, Louis makes a choice.
Claudia's transformation into a vampire completely changes Louis and Lestat's lives. As Claudia asks more questions, Louis and Lestat confront questions about making a teen vampire. Claudia learns the dark realities of her new life.
Claudia leaves home for a college sojourn and to learn more about vampires, but tensions in the family come to a boiling point when she returns; Louis and Lestat receive surprising news from Louis' sister.
The vampire family attempt to reconcile, but Louis and Claudia soon doubt Lestat's promises; in Dubai, Molloy has a shocking realisation.