The Vampire Lestat
Detroit
Lestat reflects on the events leading to his tour, including the formation of his band and the publication of a certain book, while experiencing a disquieting, drug-fuelled spiritual trip and going head-to-head with a resentful coven.
Lestat revisits his origins in Auvergne, explores Toledo with a recent reconnection, and deals with the fallout from Detroit, facing both band tensions and a disgruntled hotel owner.
Toronto
Molloy finally lands an unsurprisingly difficult Lestat in the hot seat, probing him about his time as a Parisian actor, his relationship with a childhood friend and transformation; Louis tends to some long-unfinished business in Detroit.
Armand goes on an apology tour; Lestat is triggered and lashes out as only he can, publicly embarrassing a personally invited concert attendee with a shoutout; Louis seeks comfort in a familiar face.
The band records their album, as Lestat revisits his musical origins and pushes them all to new extremes; Louis comes clean about his guilty pleasure; Molloy gets a gift from the last person he expected.