Yang Qiu Chi (Sun Jian), a skilled modern-day doctor and forensic scientist with extraordinary investigative abilities, finds himself mysteriously transported back to the Yongle period of the Ming Dynasty. Unable to return to the 21st century, he adapts to his new environment, using his advanced medical knowledge and deductive skills to save lives and solve mysteries. Quickly gaining fame, Qiu Chi attracts a group of talented companions who join him in fighting bandits, rescuing people, and earning the emperor's favor. As he navigates this unfamiliar world, Qiu Chi becomes a celebrated hero, accumulating wealth and admiration. However, the constant uncertainty of his potential return to the present looms over his adventures. This is a 2015 Chinese fantasy comedy drama directed by Sun Kai Kai.