Looking for Alaska
Teenager Miles enrols in boarding school for his junior year. After an unexpected tragedy, Miles and his friends struggle to pick up the pieces of their lives.
Miles Halter enrols at Culver Creek Academy; on his first day, he gets a new nickname, a best friend and some enemies; he also makes a deal with Alaska Young that will change his life forever.
"Tell Them I Said Something…" - Pancho Villa
An expulsion ignites an escalating prank war with the Weekday Warriors as both sides try to discover who is "the rat" inside Culver Creek; Miles finds his future at the school at risk and his loyalty to his new friends tested.
Alaska sets Miles up on a triple-and-a-half date that doesn't go as planned, while a fragile truce with the Weekday Warriors proves short-lived.
Despite his friends' warnings, Miles agrees to spend Thanksgiving with Alaska at Culver Creek, but a trip to the Colonel's home for the holiday only leaves the group further apart.