Queen Woo
Queen Woo becomes the target of princes and their tribes who seek the throne and power after the king of Goguryeo's death; the best way to protect her life and position is to marry one of her late husband's brothers within 24 hours.
Queen Woo and her family are on the verge of extinction after the king's death; she leaves the palace in secret to meet the king's brother, Bal-gi, so that she can marry him.
The queen arrives at Bal-gi's castle amid attacks from assassins; she discovers Bal-gi's cruel deeds and decides not to marry him.
When they find out about the King's death, Yeon Bi and the Hae family of the West are on the move; the queen and her party are attacked by a series of raids.
The queen heads for Ba-i-tu, fleeing from the White Tiger's fierce pursuit; in the castle, lily of the valley and medicine is found in Woo Soon's room.
Noe-eum, who lost his son at Ba-i-tu, yearns for revenge against the queen; the queen barely makes it to Fourth Prince's palace and finally meets Yeon-wu.