Rosemary & Thyme
Two gardening enthusiasts, plant pathologist Rosemary Boxer and former constable Laura Thyme, get their sleuth on and become involved in all kinds of mysteries.
And No Birds Sing
A fatal car accident brings Rosemary and Laura to the home of a man with a strange skin disorder and a housekeeper who seems familiar.
While working at a language school on a problem with the lawn, Rosemary and Laura discover the body of the school handyman with his throat cut in a deserted lane.
Laura and Rosemary probe an old friend's suspicious death linked to an urban garden plot targeted by developers.
While Laura and Rosemary are in Baffington village restoring the churchyard to its former glory for a medieval fair, they find themselves caught up in a murder mystery involving a fight over land and love.