Vera
Crime drama. DCI Vera Stanhope is obsessive about her work. She faces the world with caustic wit, guile and courage. Alongside her trusted colleagues, she tackles each new case with unparalleled professionalism.
Hidden Depths
DCI Vera Stanhope investigates when two young people are both killed in the same way - placed in water and surrounded by flowers.
When a woman is murdered in the remote Northumbrian countryside, Vera is led back to a place from her past.
Vera's reunion with her first-ever sergeant, Stuart Macken, occurs under tragic circumstances when his house is petrol-bombed. Stuart is badly burnt by the attack and his 18-year-old daughter Stella is left fighting for her life in intensive care. Vera's investigation then uncovers some unpleasant revelations.
Vera investigates the case of a murdered social worked named Jenny Lister, who was universally considered to have been principled and popular. However, in an overworked and understaffed social work system, a notorious case involving the death of a child seems to hold the key to solving the killing. As Vera pursues the truth, she discovers the real secret at the heart of Jenny's death.