Annika
DI Annika Strandhed steps in to head up the Marine Homicide Unit. Armed with unorthodox style, a quirky sense of humour and juggling work and home life, she solves crime on the Scottish waters.
The body of a scientist is found in Loch Katrine, reminding Annika of Ibsen's Enemy of the People. With so many people wanting him dead, it's up to Annika and her team to work out who finally did it.
The murder of a young woman on the Glasgow docks hits the team hard when Michael's brother is named as the next of kin. Michael is taken off the case while his brother is investigated.