SHOSHIMIN: How to become Ordinary
Kobato decides to become an honest citizen and befriends Osanai, a classmate with the same goal. They plan to enter high school quietly, but they’re soon surrounded by inexplicable events and disasters. Will they manage to live ordinary, peaceful lives?
Kobato and Osanai made a pact to lead a quiet life as regular students upon entering high school. However, soon after, a handbag mysteriously disappears at the school, and Kobato is asked to help solve the case.
During a class assignment, a vase in the cabinet seemingly breaks by itself, but there's an elaborate plan behind it. However, this mystery is quickly forgotten when Osanai sees the bicycle thief again and plots revenge.
Kobato, along with Kengo, tries to get to the bottom of Sakagami's motives. It seems there is more to the case than initially suspected. However, Kobato's concern for Osanai is also growing.
Osanai ropes Kobato into her plans for the summer vacation. However, the cake he is supposed to buy for her proves to be irresistible, even for Kobato.