Texicanas
A group of women in San Antonio share a strong bond, and struggle with raising a family while also maintaining a social life.
Two Months Earlier
While hosting a Cinco de Mayo bash, Mayra is taken aback by Luz' opinion of her; Lorena and Karla attempt to get to know Luz better; Mayra offers Anayancy help planning a charity event; a girls' night out leads to one friend crossing the line.
Mind Over Matter
The girls' night drama continues, leaving Luz and Mayra on the outs; Penny is conflicted about breaking with tradition when it comes to her son; Luz, Penny, Anayancy, and Karla run the Spartan Race.
Karla, Lorena, Mayra, and their families enjoy a Mariachi Mass; Anayancy struggles to fill out her citizenship application and Luz tells a citizenship story of her own; Penny invites the women to a charity fashion show.
Mayra and her son discover their inner artists; Luz hosts a concealed handgun class for the other women; Karla looks to embrace her husband's Greek culture; Mayra and Luz sit down to hash out their differences.
Karla and her husband throw a Havana Nights-themed party; Penny takes the group on a couples' getaway to Horseshoe Bay; Mayra finds Penny's phone and reads a group chat definitely not meant for her eyes.