The Hunt
Jeroen made a promise to bring Anneke home safely. The guilt of failing to do so constantly plagues him and the media are aware of how to take advantage of this.
Evert continues to live his life without much suspicion for thirteen years after killing Anneke. The act slowly appears like a bad dream, but one that fades into the background.