The Palace
In 1988, Marlene from West Germany visits Berlin, the capital of the GDR. She can't believe her eyes when she sees Christine, who looks just like her, dancing on the stage of the Friedrichstadt-Palast.
When Marlene learns that her mum is in the hospital, she convinces Christine to switch identities. Marlene will finally meet her mother and Christine must go to Bavaria as Marlene to see the father.
Christine and Marlene get into a fight; the mood in the GDR begins to change and people are calling for reforms; the GDR authorities learn that the twins have repeatedly exchanged passports and identities.