The Truth Will Out
Detective Peter Wendel returns after a long sick leave to assemble a ragtag team of cops tasked with investigating unresolved murder cases.
When an attorney is found murdered with a note on his body, Peter Wendel hires Jorma and Caijsa, two cops who hate each other, to help form a team to investigate the case.
The media finds out about Peter's investigation; Peter hides his connection to the murder weapon; a missing paedophile becomes a suspect.
While Peter and Barbro hunt for the killer in Stockholm, Jorma and Caijsa search the paedophile's house; Ann-Marie realises that the minister of justice is trying to influence the investigation.
Peter tries to talk to the minister of justice about the old murder cases; Jorma and Caijsa find the missing paedophile in Hallstavik and expose a dark secret; a witness's testimony takes the investigation in an unexpected direction.
The cold-case group is forced to release their suspect, old conflicts between Jorma and Caijsa erupt, and Peter's hatred for the minister of justice causes consequences for the team.
After being suspended, Peter continues to follow the suspect; Caijsa and Jorma secretly help Peter; Barbro investigates a mysterious past disappearance; Ann-Marie documents a conspiracy within the justice department; Peter talks to the suspect.