The Valhalla Murders
An Oslo detective with a difficult past returns to his native Iceland to help a police officer hunt a serial killer with a link to a mysterious photograph.
With a new detective assigned to the team, police turn their attention to the son of one victim and look for a connection to the other.
A witness provides a much-needed, but vague lead. Arnar studies a new video for clues, while Kata grows more worried about her son.
Arnar endures a loss, pressure to solve the murders becomes stronger after a television interview, and Kata crosses a line.
Kata and Arnar make progress in their search for a suspect, while a leak to the press puts the investigation, and lives, in danger.
After the Valhalla case is seemingly wrapped up, Arnar discovers several inconsistencies regarding one of the murders.