Victorious
Sixteen-year-old Tori Vega's life is thrown into upheaval as she gets ready to attend a performing arts high school. After years of being overshadowed by her sister, Tori is excited and nervous.
After Tori fills in for her sister in a big musical showcase, she's asked to enrol at an elite performing arts high school. Once there, she wonders if she'll ever fit in.
The Bird Scene
Tori goes all out to master an iconic Hollywood Arts monologue in Sikowitz's class; André and Robbie join a ballet class to meet girls with disastrous results.
Tori has to defend herself when Jade claims Tori hurt her in a stage fighting exercise; Trina has to fend off Robbie when he thinks their stage kiss meant something.
Tori struggles to find the perfect birthday gift for Trina, then decides to write her a song as a present. Ungrateful Trina turns the song into cash by selling it.
Jade dumps Beck, then regrets it and recruits Tori to help get him back; Trina puts on a one-woman show and tells Robbie to give it a good review, or else.
Tori gets the lead in a high profile school musical, but freaks out when a stage make-up project goes wrong, and she's left looking like a zombie on opening night.