Four best friends from Minnesota trade in their hockey sticks to pursue pop music stardom as a boy band in Los Angeles.
Big Time Audition Part 1
Kendall, James, Logan, and Carlos are best friends whose lives are turned upside down, after record producer Gustavo Rocque discovers them in an American Idol type audition.
The guys get a dose of reality when Gustavo tells them they still have to go to school. The boys want to go to Palm Woods school, but Gustavo has other plans.
The guys are not thrilled with their boring apartment, and hatch a plan to improve it when Gustavo creates a fake living area for them on a stage.
The record company thinks adding a fifth band member will broaden Big Time Rush's appeal, leading to a so-called 'bad boy' joining the group.