Waco
Visions And Omens
The AFT get a tip-off concerning suspicious activity involving weapons at a small religious community outside of Waco, Texas. The community is led by David Koresh at the Mount Carmel Centre.
The Strangers Across The Street
Undercover surveillance on the Mount Carmel compound begins as ATF agent Jacob Vasquez befriends David Koresh, in the hopes of discovering illegal weapons or other activity.
The Branch Davidians refuse to surrender and negotiations intensify. David Koresh waits for a sign from God, but the lack of food and medical supplies test both the Davidians' faith and law enforcement's patience.
The end of the stalemate seems near, but only for a moment, as the FBI's tactical division turns up the heat with psy-ops on David Koresh and the Branch Davidians.
The long and wearisome stand-off at the Mount Carmel compound in Waco, Texas, comes to a violent and tragic end.